Prezydium Rady Rodziców:
– przewodniczący: p. Paweł Dębiec
– z-ca przewodniczącego: p. Anita Bartnik
– sekretarz: p. Marzena Hoły
– skarbnik: p. Marcin Pilarski
Komisja Rewizyjna:
– p. Magdalena Wojewodzic
– p. Mariusz Wojtas
– p. Katarzyna Gut
Numer konta do wpłat na RR: 37 1240 4432 1111 0010 4381 7211
Email: rada.rodzicow@radosnanowina.pl
RADA RODZICÓW – rodzaj organu szkolnego, który reprezentowany jest przez rodziców uczniów danej szkoły. W skład Rady Rodziców wchodzą przedstawiciele wszystkich rodziców wybrani w demokratycznych wyborach.
RADA jest powoływana do współpracy ze szkołą w zakresie wszystkich spraw związanych z jej statutowymi zadaniami dotyczącymi kształcenia oraz funkcjonowania.
RADA RODZICÓW może występować z różnymi wnioskami oraz opiniami do dyrektora, rady pedagogicznej czy rady szkoły. Może też ona gromadzić różne fundusze z różnych źródeł w celu wspierania działalności szkoły.
Kompetencje Rady Rodziców ustala Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 Nr 67, poz.329 ze zm.)
Art.53.
- W szkole i placówce może działać rada rodziców, stanowiąca reprezentację rodziców uczniów.
- Zasady tworzenia rady rodziców uchwala ogół rodziców uczniów tej szkoły lub placówki.
- Rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem szkoły lub placówki.
- Reprezentacja rodziców może przybrać także inną nazwę niż określona w ust.1.
Art.54.
- Rada rodziców może występować do organu prowadzącego szkołę lub placówkę, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, dyrektora, rady pedagogicznej oraz rady szkoły lub placówki z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły lub placówki.
- W celu wspierania działalności statutowej szkoły lub placówki rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy rady rodziców określa regulamin, o którym mowa w art.53 ust.3.